Profesjonalne doradztwo duchowe
telefon do wróżek70 857 70 65
Czynne całą dobę. Całkowity koszt połączenia tylko 3,69zł/min.
wrozka - telefon wrozka - telefon wrozka - telefon

Nasi doradcy duchowi pomogli już ponad 12 000 osobom w potrzebie

Ćwiczenia na odmłodzenie organizmu

09.06.2017 10:44

Dla kogo te ćwiczenia, nie jeden zapyta. Otóż dla każdego, kto chce opóźnić proces starzenia. Nie ważne ile mamy lat. ważne jak się czujemy i dlaczego. Oczywiście mamy tu wyłącznie sprawy związane z brakiem ruchu fizycznego. Ogólnie ćwiczenia fizyczne są uważane wprost za "Eliksir Młodości".   I tak jest - trzeba w to uwierzyć. Można samemu na sobie się przekonać co dają ćwiczenia fizyczne. Rozpoczynamy cykl związany z podawaniem prostych i nie tak męczących ćwiczeń, ale jak skutecznych. Oczywiście odgrywa tu dużą a nawet podstawową rolę wytrwałość i systematyczność ćwiczeń. Czasem nawet 5 minut potrafi zdziałać ?cuda". Ćwiczenia fizyczne  nawet o umiarkowanym obciążeniu  mogą zahamować procesy starzenia się organizmu, przede wszystkim polepszyć prace serca i układu oddechowego, zwiększyć siłę mięśni, wzmocnić zawartość tkanki kostnej, zdecydowanie obniżyć wrażliwość na wszelkiego rodzaju depresję i stresy. Badania prowadzone w kilku amerykańskich ośrodkach uniwersyteckich wykazały, że w okresie pomiędzy 30 a 70 rokiem życia osłabienie rozmaitych infekcji organizmu sięga aż 50%. Jest ono po większej części wynikiem hipodynamii. Stosowanie zaś regularnych ćwiczeń fizycznych może - w wieku średnim i starszym doprowadzić do ?odmłodzenia" o całe 10 do 25 lat. Nie ma znaczenia w takim okresie życia człowiek te ćwiczenia rozpoczyna W każdym przypadku jego zdrowie i kondycja fizyczno ? nerwowa ulegną poprawie. Oczywiście gdy rozpoczniemy ćwiczenia, gdy już mamy mniej sprawne ruchy, szybciej się meczymy - należy rozpoczynać z wielką cierpliwością, pomału ?do przodu" się posuwać, a efekty długo nie dadzą na siebie czekać. Doktor Roy Shepart z Uniwersytetu w Toronto w swojej pracy na temat ćwiczeń fizycznych dla ludzi ?zmęczonych" stwierdza, ze trening fizyczny jest jednym z najlepszych środków na zachowanie czy przywrócenie młodości. Nie są tu konieczne obciążenia typu biegu maratońskiego, ćwiczeń intensywnych na siłowni do których organizm nie jest dostosowany a nam wydaje się idealnym rozwiązaniem sprawy (o ćwiczeniach na siłowni i przeciwwskazaniach napiszemy w osobnym artykule). W naszym przypadku ćwiczeń fizycznych wystarczy poł godzinny szybki marsz czy też bieg truchtem kilka razy w tygodniu. Wystarczą po 15 minut dziennie proste ćwiczenia z dozą trudności w ciągu już zaawansowanych ćwiczeń. Przeprowadzone eksperymenty w różnych środowiskach zawodowych i wiekowych, pozwoliły odrzucić, dominującą do niedawna, opinie, ze ludzie starsi nie mogą odwrócić procesów fizjologicznych zachodzących w Ich organizmach, A jedynie - w najlepszym przypadku - przyhamować ich rozwój. Przykładem niech będzie eksperyment Huberta de Bries, z Centrum Gerontologii Uniwersytetu Południowej Karoliny. Przeprowadzi! on badania wśród grupy 200 kobiet i mężczyzn w wieku od 56 do 67 lat. Uczestniczyli oni w ?programie zdrowienia", który polegał na stosowaniu biegania truchłem i gimnastyki rytmicznej. Po sześciu tygodniach zajęć ciśnienie krwi u znacznej większości badanych obniżyło sie w sposób znaczący, uległa skurczeniu tkanka tłuszczowa, zwiększyła się ilość hemoglobiny we krwi. Rezultat trwającego pół roku ?programu ?zdrowienia" był imponujący: większość uczestników (około 72%) osiągnęła poziom psychiczny i fizyczny ludzi o 20 - 30 lat młodszych. Najbardziej pozytywne wyniki zaobserwowano u tych uczestników .programu", którzy wcześniej prowadzili mało ruchliwy tryb życia i w sposób wyraźny ustępowali fizycznie swoim rówieśnikom.