Profesjonalne doradztwo duchowe
telefon do wróżek70 857 70 65
Czynne całą dobę. Całkowity koszt połączenia tylko 3,69zł/min.
wrozka - telefon wrozka - telefon wrozka - telefon

Nasi doradcy duchowi pomogli już ponad 12 000 osobom w potrzebie

Medytacja Gestalt - jak medytować aby osiągnąć harmonię?

10.06.2017 10:03

Obecnie we współczesnych systemach psychoterapeutycznych bardzo chętnie i często wykorzystuje się medytację. Właśnie Frideric Peris (twórca bardzo popularnej terapii gestalt) traktuje medytację jako podstawową metodę autoterapii. umożliwiającej zdrowe funkcjonowanie. Zdaniem Perisa tajemnica medytacji sprowadza się do umiejętności uważnego słuchania samego siebie i do wewnętrznej dyscypliny, która nie pozwala na ucieczkę przed rzeczywistością, czyli przed tym co jest.
Technika ćwiczeń i wykonania tej medytacji jest bardzo prosta, ale w rzeczywistości sprawia bardzo często duże jednak trudności w wykonywaniu jej i praktykowaniu. Z czasem dopiero, niejeden medytując- osiągnie cel i z całą swobodą podda się medytowaniu i będzie szczęśliwy uzyskując zamierzone cele. Dlatego nie należ- się zrażać gdy ?coś" nam początkowo nie wychodzi, podejść do Medytacji Gestalt spokojnie i z rozwagą, a skutki pozytywnej reakcji nie dadzą długo na siebie czekać.
Po medytowaniu tą techniką sam zobaczysz i przekonasz się, że bardzo prosta
technika, wbrew pozorom, jest jedną z najtrudniejszych medytacji, praktykując- bowiem nie ma żadnego zestawu ułatwiających skupienie ćwiczeń i musi liczyć na własne siły, radzić sobie sam z negatywnymi emocjami. Praktyka ta wymaga też dużej dyscyplin- i odwagi. Aie, nie bój się. bardzo łatwo i szybko uporasz się z wszystkimi trudnościami - i o dziwo - polubisz tę technikę medytacyjną, ona pozwoli ci przybliżyć się właśnie do siebie samego!
Technika wykonania:
- wybierz spokojne miejsce, aby  nic nie zakłócało twojej uwagi, - usiądź spokojnie (pozycja dowolna - każda, lecz siedząca),
- wsłuchuj się w jazgot swoich własnych myśli    
- śledź strumień świadomości, słuchaj pojawiających się myśli    
- niczego sobie nie narzucaj, tak jak się myśli pojawiają - śledź je    
- niczego nie interpretuj, - niczego nie oceniaj,
- śledź swoje myśli    tak jak się pojawiają.    
- niebawem zauważysz, ze zaczynasz odróżniać postacie swego wewnętrznego dialogu    
- a teraz zauważasz, że zaczynasz rozpoznawać swój własny głos    
- odkrywasz dotąd nieznane obszar- własnych przeżyć i doznań     
- poznajesz swoje tłumione także uczucia    
- przezywaj to. czego dotąd nie chciałeś dopuścić do swojej świadomości    
- poznaj swój ból i rozpacz    
- poznaj to, co blokuje swobodne istnienie    
- uciekaj przed tym odkryciem, wszak impas, który  dotąd cię hamował znika,
znika powoli, albo bardzo szybko    
- przyjrzyj się i zdecyduj - jak szybko masz uciec przed blokowaniem swego
swobodnego istnienia    
- uciekłeś, uciekłeś - blokada całkowicie znika    
- nastąpiło obudzenie, czujesz to. obudzenie do autentycznego życia     
- wiesz to dobrze, ono wcale nie jest rajską krainą szczęśliwości    
v  ale wiesz, że jest świeżym postrzeganiem rzeczywistości    
- teraz już nie myśl o niczym, uspokój swój umysł, oddychaj spokojnie    
- jeszcze trochę posiedź    oddychając        
- otwórz oczy. przeciągnij się i idź do zajęć.
Medytację wykonuje się przy zamkniętych oczach. Nie należ- włączać żadnej, nawet najsubtelniejszej muzyki. Nawet unikaj początkowo kadzidełek, gdyż mogą rozproszyć twoje skupienie.